april 25, 2014

 

“Jij leeft. Zelf verzekert” – Een slogan die ik als copywriter best wel zelf verzonnen-zou-willen-hebben! Helaas, iemand was me al voor.

Wel kreeg ik vorige week de kans om even mee te draaien als interim strategisch copywriter voor verzekeraar Zelf. Een weekje ‘scrummen’ en teksten schrijven in nauw overleg met de interaction en visual designer. Dat was weer een welkome afleiding in mijn only-the-lonely-freelancerschap.

Humor

Altijd leuk om weer even ‘echte’ collega’s te hebben. Erg verfrissend om copy te mogen schrijven in toegankelijke taal voor een bedrijf dat humor belangrijk vindt. Verzekeringen zijn nou eenmaal droge kost, maar dat hoeft niet zo te zijn voor het taalgebruik en de user experience.

Doelgroep afbakenen

Ik heb het er met mijn (MKB-)opdrachtgevers wel vaker over wat nou de beste manier is om de doelgroep aan te spreken. Vaak vinden ze het lastig om de doelgroep goed af te bakenen, en dat is toch de basis voor de gewenste tone-of-voice.

Dankjewel Mister Koreander (onderdeel van Makerstreet), het waren 3 fantastische dagen!

 

[vc_video link=’https://www.youtube.com/watch?v=9h_TnLRNt2w’]

About the Author Muriel van Peteghem

Share your thoughts

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}