Noem het beroepsmisvorming… Zelfs als ik voor m’n neefje in New York online een cadeautje bestel op een Amerikaanse website, is de online copywriter in mij aan het werk.
Ik surf altijd met plezier op ThinkGeek.com, een website met gadgets en cadeau’s speciaal geselecteerd voor nerds en geeks. Wat dacht je bijvoorbeeld van een Hogwarts Sorting Head of een ‘echt’ Games of Thrones-drakenei? Niet alleen hebben ze verrassende en super grappige cadeautjes, maar ook de winkelervaring is prettig.
Duidelijke taal en aanstekelijke copy
Dat de user experience zo fijn is, is grotendeels te danken de leuke copy, geschreven met een knipoog. De taal is begrijpelijk voor de gemiddelde internetgebruiker én tegelijkertijd humorvol met referenties die de gadgetfreak, filmfan of geek exact begrijpt. Eenmaal het bestelproces afgerond moest ik heel hard lachen…
Feilloos bestelproces
Het bestel- en betaalproces verloopt feilloos. En met een Track & Trace-systeem kan ik volgen waar tussen Fairfax, VA en Brooklyn het pakket blijft. (Niet onbelangrijk als je je aan de andere kant van de oceaan bevindt.) Ik word netjes op de hoogte gehouden met het juiste aantal mails (niet te veel, niet te weinig). Bij ThinkGeek hebben ze humor, niet gekunsteld, maar in een tell-it-like-it-is-stijl. Wat verfrissend dit.
Natuurlijk werken bij ThinkGeeks geeks:
We love what we do
Good vibes… Dit is een bedrijf waar je graag zaken mee doet. Ook stralen ze uit dat ze houden van wat ze doen en dat ze blij zijn met hun team van medewerkers. In hun ‘About us‘ lees je er meer over. Door deze overall-positieve ervaring, weet ik zeker dat ik weer op zoek ga naar cadeautjes bij deze webwinkel.
Zo, doe mij nu nog maar een dubbele espresso…
Foto van Syed Ahmad op Unsplash
0 comments